Utsedd till årets resmål 2019 – nu ökar antalet bokningar

Utsedd till årets resmål 2019 – nu ökar antalet bokningar

Sri Lanka utsågs nyligen till årets destination av Lonley Planet. Nu ökar antalet bokningar bland svenska folket, 67 procent fler åkte till Sri Lanka under 2018 än året innan och trenden ser ut att hålla i sig även i år.

Utsedd till årets resmål av Lonely Planet

Sri Lanka är rankad den bästa destinationen att besöka 2019, enligt Lonely Planets årliga lista över länder att besöka. Bättre förbindelser, nya hotell och ett växande utbud på aktiviteter är några av faktorerna till den fina utmärkelsen. Resebolaget TUI har även sett ett ökat intresse för destinationen genom att bokningar ökade med hela 67 under 2018 procent jämfört med året innan. TUI har nu plockat fram sina hetaste hotell för destinationen för resenären som vill starta upp sitt 2019 med en paus från vardagsrutiner och ladda batterierna. Något som särskilt lockar resenärer till destinationen är safariupplevelser på Sri Lankas enorma naturreservat där tusentals elefanter lever fritt.

Sri Lanka är en fantastisk destination som erbjuder såväl långa stränder, god mat och möjlighet till aktiviteter. Något för såväl äventyrslystna eller barnfamiljer som foodies. Ett perfekt klimat under vinterhalvåret med direktflyg från Sverige. Säger Patrick Törn, försäljningschef TUI Sverige.

Lista över TUI’s hetaste hotell på Sri Lanka

1. Riu Sri Lanka - https://www.tui.se/resa/sri-lanka/ahungalla/riu-sri-lanka

2. Hikka Tranz by Cinnamon - https://www.tui.se/resa/sri-lanka/hikkaduwa/hikka-tranz-by-cinnamon

3. Taj Bentota - https://www.tui.se/resa/sri-lanka/bentota/taj-bentota

För den som vill avrunda äventyret på Sri Lanka med avkopplingsvecka rekommenderas en kombinationsresa till grannen Maldiverna.