Var tredje Thailandsresa bokad nästa vinter

30 procent av Fritidsresors Thailandsprogram oktober-april 2007-2008 är redan sålt. Hårdast är trycket på bolagets non-stopflygningar med jumbojet direkt till Phuket. - Det är rena hamstringen. Vi är själva förundrade. Jakten på ytterligare extraflyg är redan igång, säger bolagets informationsdirektör Lottie Knutson. Svenskarna är redan i dag en av de största inresande turistnationerna till Thailand från Europa. Över 300 000 svenskar beräknas besöka landet inom de närmaste året. - Folk hinner knappt landa förrän de sätter sig vid datorn och säkrar nästa resa. Novemberlovet och jul-nyår på Phuket tog slut på några dagar. Bara ströplatser kvar. Samma sak gäller innevarande vinter trots extraflyg över påsken. Fritidsresor planerar i dagsläget närmare 130 000 resor till Thailand under vintern 07-08. Bolaget är med bred marginal störst på Thailand från Sverige. Alla sorters resenärer - backpackers, barnfamiljer, par, temaresenärer - söker sig numera till landet, som gått om Gran Canaria i antal resenärer. Allra bäst bokar Fritidsresors anläggningar Blue Star och Blue Village. Dessutom märks ett ökat intresse för "First Stop" dvs köp av flygstol och en övernattning varefter resan görs på egen hand. För mer information, ring 070-645 24 64