Tunaspot lanserar sin musikapplikation för Iphone

Om

Tunaspot är ett prisbelönat svensk startup med säte i Malmö och Berlin. Företaget utvecklar tjänster för platsspecifik musik. Tunaspot möjliggör för användarna att dela med sig och upptäcka låtar och spellistor kopplade till en geografisk plats. Tunaspot har nu lanserat sin Iphone applikation. Sedan tidigare har Tunaspot en applikation för Spotify på datorn som möjliggör användare att skapa spellistor kopplade till geografiska platser. Tunaspot passerade 100,000 användare i juli 2013.

iOS Utveckling

Tunaspot släpper nu sin iOS applikation som gör det möjligt för dig som användare att lyssna på den musiken som finns omkring dig, om det så är spellistor skapade i din hemstad, ett spelschema från den festivalen där du är, eller lokal mu- sik som du hittar på resande fot i ett fjärran land. Med den mobila applikationen blir upplevelsen verkligen platsspecifik, och du lyssnar bokstavligen på den musiken som finns runt omkring dig.

Tunaspots Iphone applikation bygger vidare på Tunaspot Spotify Desktop-applikation men användarupplevelsen blir nu en helt annan. Den första versionen av den mobila appli- kationen fokuserar helt på att ge dig möjlighet att upptäcka ny musik runt omkring dig. När du sitter på bussen på vägen till jobbet, när du går över Sergels torg en tidig morgon, eller när du kör igenom Skövde.

Sökfunktionen och hashtags gör det möjligt att hitta väldigt konkreta spellistor, t.ex. sådan som ingår i kategorier #vacationstories, #musikhjalpen eller #madeinmalmo.

För att skapa spellistor så måste användarna fortfarande an- vända Tunaspot i datorn, men fler funktioner är på väg under 2013.

I snart ett års tid har Tunaspots över 100.000 användare delat med sig av sina spellistor på platser runt om i världen. När användarna delar med sig av sina spellistor, så delar de mer än musik. Det finns underbara berättelser till en del av dessa spellistor.

Ladda ner Tunaspots nya Iphone applikation, och lyssna på hur dina omgivningar låter. Hur låter din hemstad? Den första versionen av Tunaspot iOS hanterar enbart Spotify musik och kräver därmed Spotify premium.

Tunaspot iOS: https://itunes.apple.com/app/id680531701