TVdags.se utmanar TV.nu med ny app för iPhone

TVdags för iPhone har sedan sin lansering 2010 blivit testvinnare bland TVguide-appar i MacWorld samt tagit finalplats i apptävlingen Swedish App Developer Contest. Trots framgångarna lanseras en helt ny app.

- Både våra samt våra konkurrenters användare förtjänar bättre. Vi visar vägen ännu en gång, säger Johan Sjöstrand, medgrundare till TVdags.se.

Det nya sättet att navigera appen gör det ännu lättare att få översikt över TV-utbudet. Användare kan snabbt och enkelt personalisera appen med sina kanaler och favoritprogram. Genom röstningsfunktionen och topplistan hjälper användarna varandra att plocka ut allt som är sevärt just den dagen. Den populära funktionen som rekommenderar kvällens bästa filmer är naturligtvis kvar.

- Vi har lärt oss mycket under den här tiden och vi har varit väldigt lyhörda inför våra användares behov och önskemål. Den här appen är ett resultat av det. Det är också bara början - vi bjuder in användarna till vidareutvecklingen, tillägger Johan Sjöstrand.

Appen är utvecklad med hjälp av Henrik Wrangel som är TVdags nyaste tillskott. Henrik ligger bland annat bakom utvecklingen av SVT Play-appen för iPhone.

Här laddar du ner appen: http://www.tvdags.se/iphone

Kontakta Johan Sjöstrand på 0709275224 eller maila johan@tvdags.se

• Webbmedia

• tvdags
  • tvguide
  • tvtablå

TVdagsse AB bedriver sedan 2009 TV-guidelösningar i digitala kanaler. Tjänsten finns bland annat som egen sajt, mobil app och som lösning åt ett flertal stora dagstidningar - däribland DN.se, Corren.se och HD.se. Företaget drivs och ägs av Johan Sjöstrand, Sebastian Petterson, Marcus Danielsson och Henrik Wrangel - alla med mångårig erfarenhet av produkt- och tjänsteutveckling.

Johan Sjöstrand

Presskontakt Grundare / VD +460709275224