Pressmeddelande -

ISABEL ADRIAN, NICLAS WAHLGREN & FREDRIK VIRTANEN UTSER SVERIGES BÄSTA TV-TYCKARE

För andra året i rad söker tv.nu Sveriges bästa tv-tyckare. Tv-guiden engagera hela Sveriges
tv-entusiaster genom en kreativ rekryteringsprocess. Jobbsökarna delar sina bidrag på temat  ”bättre tv” med #tvtyckare på Instagram och Twitter. Därifrån utser juryn den bästa
jobbkandidaten.

Kampanjen startar idag, med sista ansökningsdag den 16:e maj. Jobbannonsen finns på Blocket jobb.

Juryn består av Isabel Adrian som är känd från realityserien Svenska Hollywoodfruar, Niclas Wahlgren som senast var med i Fest hos Bagge Wahlgren och som idag är programledare på RIXFM och till sist Fredrik Virtanen som leder programmet TV-domarna på Aftonbladet TV.

Tv behöver inte vara vad det alltid har varit. Inte hade jag trott att mitt eget liv skulle bli tv, är säker på att det finns massor av spännande liv som kan bli tv, säger Isabel Adrian.

Jag hoppas att folk verkligen tar ut svängarna i sin kreativitet! Visst har det visats en hel del på tv men jag är säker på att tv-tittarna sitter på många riktigt roliga tv-koncept, säger Niclas Wahlgren.

Ska bli intressant att höra vad svenska folket har att säga om tv, jag säger ju redan en hel del. Hoppas på många bra idéer som är ännu bättre än de som sänds på tv idag, säger Fredrik Virtanen.

Efter att ansökningsperioden är avslutad väljs tio bidrag ut som går till final som då ges möjligheten att utveckla sina idéer, varpå juryn utser vinnaren. Vinnaren får i sin tur jobbet som tv-tyckare på tv.nu som pågår mellan den 23 juni och 13 juli. Tv-tyckaren väljer själv var arbetet ska utföras, från solstolen, hammocken eller soffan spelar ingen roll så länge det finns tillgång till tv och smartphone.

Här hittar du annonsen: LÄNK