Johnny Logan på kyrkoturné i Sverige

Pressmeddelande   •   Jun 16, 2011 21:05 CEST

Irländske sångaren Johnny Logan besöker Sverige under september och oktober. Turnén tillsammans med 40-årsjublierande Roosarna tar honom till 20 olika kyrkor och konserthus över hela landet med premiär i Ystad den 20 september. Johnny Logan vann för trettio år sedan Eurovision Song Contest och i firandet av detta jubileum släppte han äntligen ytterligare ett album. För första gången förenar han alla tre vinnarlåtarna: "What's another Year", "Hold me now" och "Why me?", blandat med nyare musik i ”Nature of Love”.

Johnny Logan har en sammetslen röst som passar mycket bra i kyrkans speciella akustiska miljö. Han har gjort många kyrkokonserter genom åren i hela Europa men detta är första gången han gör en rikstäckande kyrkoturné i Sverige. Programmet kommer att bjuda på såväl Johnny’s välkända hits, som nyproducerad musik.

Producenten Thomas Walter och TWA Productions AB har haft ett mångårigt samarbete med Johnny Logan, men arbetar även med artister såsom Gloria Gaynor, Bonnie Tyler, Shakin' Stevens, Paul Young, Suzi Quatro, Kim Wilde, Alphaville.  ”Det är extra roligt att även kunna arrangera konserter med en världsstjärna i mindre orter som Stensele och Färila , som kanske inte är så bortskämda med sådana här arrangemang på hemmaplan” säger Thomas Walter.

World Wide Show Productions since 1985

TWA Production AB