Bubbleroom lanserar Twingly eTrade

Modebutiken Bubbleroom öppnar upp för bloggrecensioner på alla sina webbplatser med hjälp av bloggtjänsten Twingly eTrade. Det innebär att Bubbleroom kopplar ihop sitt breda modesortiment med diskussionen om plaggen i den stora och livliga modebloggvärlden.

Med hjälp av Twingly eTrade kan kunder som besöker Bubbleroom enkelt se vad bloggare har skrivit om respektive produkt, och på så sätt få ta del av bloggrescensioner när de väljer vad de ska köpa. Samtidigt kan de bloggar som skriver om och länkar till varorna locka nya läsare genom att synas på Bubblerooms webbplats.

- Bloggare är en mycket viktig målgrupp för oss, både för att de har stort inflytande över trender och för att en stor del av våra slutkunder faktiskt själva bloggar, säger Kaja Braendengen, Project Manager på Bubbleroom. Genom att lyfta in deras synpunkter på våra webbplatser ger vi våra kunder tillgång till kunniga och engagerade beskrivningar av de produkter som vi säljer. Och det är ju inte mer än rätt att vi ger tillbaka något till alla duktiga modebloggare som skriver om oss och vårt utbud.

Twingly eTrade är lanserat på Bubblerooms svenska, danska, finska, norska och .eu-webbplats. För att synas med sin blogg på dessa webbplatser, gör såhär:

1. Blogga om ett plagg på bubbleroom.se.

2. Länka till plagget i blogginlägget.

3. Pinga bloggen på Twingly:. www.twingly.com/ping

4. Klart! Blogginlägget dyker upp bredvid produkten på bubbleroom.se efter en stund.

• bloggtjänst
  • ny kund
  • twingly etrade
  • bubbleroom
  • modebloggar

För mer information, vänligen kontakta:
Kaja Braendengen, Project Manager Bubblreroom,
tel: 0705-14 50 14, e-post: kaja@bubbleroom.se

Peter Blahá, VD för Twingly
tel: +46-733-70 77 73, e-post: peter.blaha@twingly.com

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. I november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.