Estelles blogg är Sveriges största modeblogg - Twingly Report Sweden analyserar bloggvärlden

Estelle har Sveriges största modeblogg. Det visar Twingly Report Sweden, som företaget Primelabs gjort genom att analysera hur bloggar länkar till varandra och vad de skriver om,exempelvos har den mest omskrivna färgen under vintern och våren varit vitt. Undersökningen kan också avliva en del myter om den svenska bloggvärlden. Det svenska företaget Primelabs, som är mest känt för bloggsökmotorn Twingly, publicerar nu den första större rapporten om den svenska bloggvärlden. Dels har Primelabs mätt vilka bloggar som är störst inom flera ämnesområden, och dels har företaget undersökt vad den svenska bloggvärlden skriver om under årets första fyra månader. Totalt har nära en miljon blogginlägg analyserats. Andra slutsatser av undersökningen är att sex inte alls är ett vanligt ämne i bloggvärlden och att det inte verkar som om bloggare i någon större utsträckning sitter och skriver på arbetstid. För att få fram vilka bloggar som är störst i bloggvärlden har Twingly Report Sweden analyserat alla länkar i blogginläggen. De bloggar som det länkas mest till rankas också högst i listorna. Största mode- och inredningsbloggarna: Estelle, estelles.blogg.se Sötnosen, sotnosen.blogg.se Fröken Ellas känsla för kläder, whattowear.blogg.se Mills svada, millssvada.blogspot.com Shit pommesfrites, kerstinrosalia.blogspot.com Cleopethra, cleopethra.blogg.se (numera: inredningsbloggen.blogg.se) Engla’s Showroom, annamirjamaria.blogg.se Hotspot, hotspot.webblogg.se UmmaGumma, ummagumma.blogg.se CharmingSaturday, charmingsaturday.blogg.se I kategorin Nöje, kultur och vardagsbetraktelser hamnar humorbloggen Tjuvlyssnat.se överst. Den är också Sveriges största blogg, enligt mätningen. Bland politikbloggarna är Carl Bildts blogg Alla dessa dagar, carlbildt.wordpress.com, den största under våren. I kategorin om medier, reklam och bloggosfären är bloggen Beta Alfa, betaalfa.polymono.net störst. I kategorin Livsstil är matbloggen Matälskaren, matälskaren.blogspot.com den största bloggen. Dessutom avslöjar undersökningen att svenska bloggare älskar våren, livet och mat men hatar begravningar, snö och skolan. Läs hela rapporten med alla listorna över de största bloggarna och om vad bloggarna skriver om på: www.primelabs.se/twingly Kontakt Martin Källström, VD, Tel: 0733-62 86 54 E-post: martin.kallstrom@primelabs.se Presskontakt: Matti Palm Tel: 0706-69 98 01 E-post: matti.palm@primelabs.se Om Primelabs Primelabs AB är ett IT-företag med kontor i Linköping och Stockholm. Våra kunder är europeiska företag med verksamhet på Internet. Vi utför konsultuppdrag och produktutveckling inom sociala medier. Primelabs startades våren 2006 av de fyra nuvarande ägarna. Vår första produkt är sökmotorn Twingly som introducerades på marknaden under hösten 2006. Bland våra kunder finns bland annat Svenska Dagbladet, Dagens Nyheter, Sunday Times i Sydafrika och Helsingin Sanomat i Finland. Twingly är en plattform som kommer att ligga till grund för en rad tjänster som kretsar kring bloggosfären.