Expressen lanserar blogglänkar från Twingly

Idag startar Expressen.se med blogglänkar från Twingly och blir därmed en av de största nyhetssiter i Sverige som använder Twinglys tjänst Blogstream. Tjänsten kommer även att användas på GT.se och Kvallsposten.se.

En stor del av de svenska nyhetsmedierna på internet använder Twingly Blogstream för att lyfta in blogginnehåll på sina webbplatser. Expressen.se blir nu en av de största nyhetssiterna som öppnar upp för bloggvärlden med Twingly Blogstream.

Läs mer på Twingly-bloggen eller på Expressens chefredaktör Thomas Mattssons blogg.

För mer information, kontakta:

Martin Källström, VD på Twingly: martin@twingly.com, 0733-628 654, twitter.com/martinkallstrom

• martin källström
  • ny kund
  • blogglänkar
  • kvällsposten
  • gt
  • expressen
  • twingly blogstream
  • bloggtjänst

Twingly AB är ett IT-företag med huvudkontor i Linköping. Företaget grundades 2006 och utvecklar blogg- och mikrobloggsökmotorn Twingly.com. Med tjänster som Twingly Channels och Twingly Live ligger företaget i framkant av utvecklingen av realtidswebben. Företaget levererar även en bloggtjänst till 100 ledande dagstidningar och e-handelsföretag i 10 europeiska länder. Totalt görs över 25 miljoner sökningar på Twingly.com varje månad och Twinglys blogglänkar visas över 300 miljoner gånger. För mer information se www.twingly.com.

Följ oss även på Twitter eller kolla in Twingly-bloggen.