Twingly etablerar sig i Storbritannien - lanserar nya tjänsten Twingly Blog Manager

Twingly lanserar idag en helt ny tjänst, Twingly Blog Manager. Tjänsten, som är utvecklad i samarbete med svenska e-handlare, fokuserar på att hjälpa kunder att skapa bloggrelationer. Lanseringen sker under Social Media Week i London, och innebär starten på Twinglys expansion på den brittiska marknaden.

Twingly Blog Manager är en ny tjänst som hjälper e-handlare att hitta bloggar som är relevanta för just deras bransch, samt ger dem möjlighet att bygga relationer med relevanta bloggare.

– Nu tar Twingly klivet ut i världen och lanserar en ny tjänst skräddarsydd för brittiska e-handlare, säger Peter Bláha, VD på Twingly. Storbritannien är Europas största marknad för e-handel, så vi har en riktigt spännande utmaning framför oss.

Storbritannien är ledande jämfört med resten av länderna Europa inom e-handel med en omsättning på cirka 2 460 miljarder kronor under 2012, enligt retailresearch.org. Sveriges e-handel omsatte under samma period ungefär 32 miljarder kronor.

Samtidigt ökar även bloggares länkar till e-handlare i Storbritannien. Twinglys statistik visar att under augusti i år var det 6,8 procent fler blogglänkar till e-handeln än jämfört med samma tid förra året. Twinglys statistik visar även att de drygt 400 största e-handelsbutikerna tillsammans får fler än 1 000 länkningar från bloggare varje dag. De flesta med fokus på mode och butiker som har flera olika sorters produkter som exempelvis Amazon.

Twingly lanserar den nya tjänsten med dunder och brak på ett eget event under Social Media Week i London.

– Social Media Week är ett perfekt tillfälle för oss att möta innovativa e-handlare som vill lära sig hur man bäst arbetar med bloggare, säger Peter Blaha. Vi ser fram emot att lära känna marknaden på plats i London.

Twingly indexerar över 75 miljoner bloggar över hela världen och erbjuder tjänster för E-handelssektorn, medier samt omvärldsbevakningsföretag. Twingly har för närvarande över 100 kunder i 16 länder.

• lansering
  • storbritannien
  • twingly blog manager
  • peter blaha

För mer information, vänligen kontakta:
Peter Blahá, VD för Twingly
tel: +46-733-70 77 73, e-post: peter.blaha@twingly.com

Twingly kopplar ihop företag med sociala medier och gör det möjligt för bloggare att synas på några av Europas största sajter. Företaget grundades 2006 och används av medieföretag, e-handelssajter och mediebevakningstjänster i 16 olika länder runt om i världen. I november 2011 rankades Twingly som ett av Sveriges snabbast växande tekniföretag av Deloitte. För bloggare är Twingly ett av de bästa och enklaste kostnadsfria sätten att hitta fler engagerade läsare bland annat genom Bloggportalen, Sveriges största mötesplats för bloggare.