Lansering idag: Tyresö Bostäders nya logotyp

Lansering idag: Tyresö Bostäders nya logotyp

Idag presenterar Tyresö Bostäder sin nya logotyp och visuella identitet som kännetecknas av trygghet, trovärdighet, värme och välkomnande. ”Vår position är stark och vi vågar ta plats i debatten kring samhällsutveckling, trygghet, trivsel och hållbarhet. Detta är också något som vår nya logotype ska symbolisera”, säger Maria Öberg, VD på Tyresö Bostäder.

Hemmet är den viktigaste platsen av alla. Med en ny logotype vill Tyresö Bostäder skapa en känsla av närhet – såväl till hemmet och sin närmiljö som till sina medmänniskor.

"Till vardags kallas vi TYBO sedan länge och det är från den ordbilden vi tagit fram den nya logotypen. Tillsammans med den visuella identiteten vill vi att den och vår kommunikation ska spegla hur vi vill uppfattas idag och framöver", säger Maria Öberg.

En logotyp med hjärtat i verksamheten

Designspåren har varit många, vilka under tid sållats ut till några få förslag som testats för olika kanaler. Inspiration har hämtats från Tyresös unika närhet till natur, hav och citypuls. Och konceptet ska fånga människor och miljöer som speglar livet och boendet i Tyresö. Logotypen är en blandning av en funktionell del och emotionella värden. Den är också klädd i grönt, vilket blir den nya huvudfärgen.

"Arbetet med att ta fram den nya logotypen har skett inom den egna kommunikationsenheten med stöd från varumärkesbyrån BVD. Den kreativa processen grundar sig i våra värderingar och vår vision. Att mycket arbete har skett internt och i samband med planerad kontorsflytt har också inneburit att kostnaden varit begränsad", säger Maria Öberg.

Den nya logotypen och visuella identiteten rullas nu ut och kommer framöver att kommuniceras genom olika kanaler såsom webb, sociala medier, trycksaker, kontorsmiljö och utställningsmaterial.

Maria Öberg, VD Tyresö Bostäder, maria.oberg@tyresobostader.se alt 08-682 61 21

Annika Dellensjö, presskontakt Tyresö Bostäder, annika.dellensjo@tyresobostader.se alt 070-169 80 66