MEDICA 2013 - 20 till 23 november i Düsseldorf

MEDICA 2013 Düsseldorf

Till MEDICA som är den världsledande fackmässan för medicinteknik från den 20 till 23 november 2013 i Düsseldorf förväntas över 4 500 utställare från runt 65 länder att komma. Fokus ligger på områden som elektromedicin, laboratorieutrustning, diagnostik, sjukgymnastik/ortopedteknik, övrig sjukvård samt informations- och kommunikationsteknik. Anmälningar från hela världen strömmar in och trycket är stort. Anmälningsslutet är den 1 mars. Väntelistan är enormt lång vilket gör att chansen att slutligen få en plats tyvärr är minimal.

MEDICA lockar årligen runt 135 000 fackbesökare från hela världen, varav varannan kommer från utlandet. Mässan är den perfekta plattformen för att nå ut med innovationer, produkter och tjänster till den internationella vårdmarknaden, ett komplett sortiment för att förbättra effektivitet och kvalitet i den ambulerande och stationära vården. Förutom beslutsfattare från de starka köpmarknaderna i Europa kommer det besökare från alla kontinenter, runt 120 länder.

För mer information och anmälningshandlingar gå in på: www.medica.de

Michèle Faber
Tysk-Svenska Handelskammaren