Säkra dina biljetter till Sustainable Days – featuring Germany

I år står Tyskland i fokus på den nya hållbarhetskonferensen ”Sustainable Days” som är en del av Nordens största och viktigaste byggmässa, Nordbygg. Nu kan du köpa dina biljetter till fackkongressen som äger rum i Stockholm 1-4 april.

Större och grönare än någonsin blir årets Nordbygg som äger rum i Stockholm i början av april. Med fackkonferensen Sustainable Days – featuring Germany sveper för första gången en grön vind genom byggmässans hallar. Kongressen och den tillhörande utställningen äger rum samtidigt som den stora mässan. Det presenteras konkreta lösningar och framtidsinriktade idéer för ett hållbart byggande.

Tyska och svenska stjärnarkitekter i dialog

En av huvudpunkterna kommer att bli utbytet mellan tyska och svenska aktörer i området. Den miljövänliga stadsdelen Wilhelmsburg i Hamburg och Kirunas flytt är exempel på hållbar stadsplanering som kommer att diskuteras på Sustainable Days – featuring Germany. De svenska topparkitekterna från White och Tengbom samtalar med tyska stjärnarkitekter som t.ex. Achim Menges, Jan Knippers och Mike Schlaich.

Förköpet har börjat

Biljetterna för Sustainable Days – featuring Germany, som arrangeras av Nordbygg i samarbete med Tysk-Svenska Handelskammaren, finns nu att köpa. Första konferensdagen är öppen och gratis för alla. För dagarna därpå kostar biljetterna 900 SEK per dag.

Plats: Stockholmsmässan, Mässvägen 1, Stockholm-Älvsjö

Hur får jag tag på en biljett?

Programmet

• Tisdag 1 april, kl. 9.30 – 16.00: Hållbar stadsplanering för ett sundare samhälle ur ett ekologiskt, socialt och ekonomiskt perspektiv
  • Onsdag 2 april, kl. 9.30 – 16.00: Fastighetsutveckling och finansiering
  • Torsdag 3 april, kl. 9.30 – 16.00: Arkitektur och forskning: framtidens stadsbyggnad och byggande
  • Fredag 4 april, kl. 9.30 – 16.00: Grönt boende: framtidens byggmaterial
Läs mer om Sustainable Days – featuring Germany
Läs mer om programmet
Läs mer om talarna

Nordbygg

Sedan starten 1980 har Nordbygg etablerat sig som den ledande business-, kontakt- och informationsplattformen för alla som jobbar med att planera, bygga eller ta hand om byggnader i Norden. I fokus på mässan står material- och produktnyheter för nybyggnationen av kommersiella fastigheter och bostäder samt för renoveringar. Nordbygg äger rum vartannat år och hade nästan 60 000 besökare 2012. Redan i november 2012 var 60 procent av utställningsytan för Nordbygg 2014 förbokad.