München: Trender, kreativitet och nattliv

Förbundslandet Bayerns huvudstad München sjuder av trender och kreativitet.

Vartannat år arrangeras här den internationella festivalen för modern musikteater, Münchener Biennale. I år kommer festivalen att äga rum mellan den 27 april och 12 maj. På fackmässan In Fashion Munich (26 februari - 1 mars) kan man informera sig om mode och accessoarer och på Filmfest München (25 juni - 3 juli) kan man ta sig en titt på nya filmer.

En sak man kan göra året runt är att besöka några av konstgallerierna i staden, som till exempel Dina4 Projekte och Kunstbunker Tumulka. Som namnet antyder befinner sig den sistnämnda utställningslokalen i en bunker från 40-talet.

Även när det gäller övernattning finns det kreativa och trendiga alternativ i staden. Några exempel på fina designhotell i München är Cocoon och "La Maison".

Vill man avsluta dagen på ett diskotek, en nattklubb eller i en bar, så är det bara att välja och vraka. Ett trevligt alternativ är Atomic Café där såväl inredningen, som musiken är präglade av 60-talet. Andra alternativ är Café King, där det serveras vegetarisk mat, och Pacha, där det spelas House-musik.

Här kan du hitta mer information om München

• turism vikingarnas fotspår i tyskland
  • creative germany