Ny update till DZT-appen “Top 100“

© Tyska Turistbyrån AB/DZT

App:en “Top 100“ från Deutsche Zentrale für Tourismus (DZT) har aktualiserats med resultaten från den senaste undersökningen om utländska besökares favoriter bland de tyska sevärdheterna. Schloss Neuschwanstein intar första plats på topplistan. På andra och tredje plats ligger nöjesparken Europa-Park Rust och Kölnerdomen. Appen finns att ladda ner gratis på Apple Store: http://bit.ly/15pRH66 och på Google Play Store: http://bit.ly/N5VuHp. Den aktuella topplistan med besökarnas hundra favoriter hittar du också på: http://www.germany.travel/de/staedte-kultur/top-100/top-100.html

DZT-appen “Top 100“ hjälper dig planera semestern

Med appen har resenärer möjlighet att redan innan resan informera sig om och upptäcka de mest populära sevärdheterna i Tyskland virtuellt. Dessutom ger DZT:s newsfeed information om de allra senaste evenemangen på plats. Självklart går det också att välja ut och dela favoriter med vänner på Facebook. Vid sidan av historisk bakgrundsfakta och allmän information kan man här få tips och upplysningar om tillgänglighet, inträde, öppettider och hur man tar sig till sevärdheterna med lokaltrafik. Användare kan även i viss utsträckning se fram emot app-kuponger som berättigar till specialpriser på plats.

Ny omgång för “Top 100“ från augusti 2013

Sedan början av 2012 vänder sig DZT direkt till tysklandsbesökare för att ta reda på deras personliga highlights och sammanställa topplistan över deras 100 absoluta favoriter. Den aktuella ranking som ligger till grund för “Top 100“ 2013 bygger på uppgifter som samlades in från 15 000 tysklandsresenärer under perioden 1 juli 2012 till 31 mars 2013. Undersökningen upprepas årligen och nästa kommer att gå av stapeln i augusti. Intressenter är välkomna att delta i undersökningen från augusti via appen eller på på DZT:s hemsida: http://www.germany.travel/de/staedte-kultur/top-100/top-100.html

• sevärdheter
  • sparesa