Vinn härliga sparesor till semesterön Rügen

Pressmeddelande  •  2011-10-12 10:51 CEST

© Damp Touristik GmbH

Tyska Turistbyrån gör tillsammans med Scandlines och Rügens turistbyrå en spa- och wellnesskampanj för reselandet Tyskland. I potten finns härliga sparesor till kurorten Binz på semesterön Rügen att vinna.

Konkurrenskraftiga priser på hotell- och restaurangbesök, och dessutom riktigt bra wellnesserbjudanden, gör Tyskland särskilt attraktivt för svenskar. Unik badarkitektur, regionstypiska strandkorgar, kilometerlånga sandstränder och närheten till Sverige är starka argument för kur- och hälsoorterna på Rügen.

Reklamkampanjen lanserades den 10 oktober och i fokus står temat wellness och hälsa. I hela Tyskland finns mer än 350 certifierade kurorter. I kombination med en över 2 000 år gammal spatradition säkrar det landets internationellt erkända topplacering bland europeiska wellnessdestinationer.

Tyska Turistbyråns nya hemsida www.germany.travel, som lanserades i våras, är kärnan i kampanjen. En tävling med chans att vinna fina sparesor till den tyska semesterön Rügen är tydligt placerad på hemsidan och öppen för alla deltagare. Huvudsakliga målgrupper är kvinnor och Best Agers i södra och mellersta Sverige.

Kampanjen publiceras i tidningarna Amelia, Tara, Damernas Värld och Metros tryckta upplagor och webbupplagor under perioden 10 oktober till 13 november. Var med och tävla här!

Kommentarer (0)

You haven't completed the steps for your Hosted Newsroom