UC lanserar bedrägeriutbildning tillsammans med Scutus

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2016 09:30 CET

UC har under senaste året intensivt arbetat för att uppmärksamma hur både företag och privatpersoner kan förebygga bedrägerier och id-kapningar. Nu tar man det ytterligare ett steg och lanserar en ny bedrägeriutbildning tillsammans med säkerhetsföretaget Scutus.

UC och Scutus lanserar nu en ny utbildning som tar upp bedrägerier mot både företag och privatpersoner.

- Vi är glada över att lansera den här efterfrågade utbildningen tillsammans med Scutus. Tillsammans med deras konkreta polisiära erfarenhet och vår erfarenhet av att under lång tid arbeta med att uppmärksamma allmänheten på bedrägerier och id-kapningar har vi satt samman en väl genomarbetad utbildning, säger Victoria Preger, marknadschef på UC.

- I denna bedrägeriutbildning belyser vi problematiken som föreligger vid bedrägerier, både utifrån företags- och privatpersonsperspektivet. Med hjälp av konkreta exempel samt genomgång av brottstrender och varningssignaler hoppas vi öka kunskap och medvetenhet kring denna typ av brott, säger Pär Wahlberg, vice vd på Scutus.

UCs bedrägeriutbildning lanseras nu, och första kurstillfället ges i januari 2017.
Här kan du läsa mer om utbildningen och anmäla dig, besök https://www.uc.se/bedrageriutbildning

UC är Sveriges ledande affärsinformation- och kreditupplysningsföretag. Med hjälp av unika analyser, effektiva lösningar och marknadens mest kompletta kreditupplysningar kan våra kunder fatta säkra affärsbeslut. Dessutom erbjuder vi sälj- och marknadsfunktioner att utveckla lönsamma kundrelationer inom såväl konsument- som företagsmarknaden. UCs tjänster används som underlag till miljontals beslut av såväl små som stora företag inom många olika branscher, offentlig sektor och av privatpersoner. UC ägs av de svenska affärsbankerna och våra cirka 300 medarbetare finns i Stockholm, Göteborg och Malmö.

Kommentarer (0)