Uhrvis rådgivare vid etablering i Sverige

Uhrvis agerar etablerings- och expansionsrådgivare åt ny aktör i Sverige.

Uhrvis har fått i uppdrag att agera rådgivare åt internationellt tillväxtbolags etablering på den svenska marknaden. Uppdragsgivaren som är en etablerad spelare inom tjänstesektorn på den internationella marknaden kommer under andra halvåret att etablera sig i Sverige, med Stockholm som första etableringsort.

Uhrvis medverkar vid framtagandet av bolagets anpassade etableringsstrategi och affärsmodell. Uppdragsgivaren har uttryckt sin önskan om att göra detta i samspel med en aktör med god lokal kännedom och kunskap samt erfarenhet från affären. I uppdraget ligger även framtagande av en adekvat kommunikationsstrategi och initiala kommunikativa insattser. Bolagets karaktär gör att vi även kan förvänta oss att erhålla intresse och bevakning från media varför Uhrvis kunnande inom medial (kris-)kommunikation kommer väl till pass. I det inledande samarbetet kommer även Uhrvis kunnande om förebyggande hantering av kriser att vara en viktig hörnsten.

-Vi är mycket glada för det förtroende vi fått i detta uppdrag säger Hans Uhrus, senior rådgivare på Uhrvis. Det är en intressant och utmanande aktör som nu gör sitt intåg på den svenska marknaden och vi är stolta för det förtroende som uppdragsgivaren visar oss genom sitt engagerande av Uhrvis.

Senior Rådgivare

• Nya produkter, tjänster

• kommunikationschef
  • etablering
  • expansion

Uhrvis utvecklar kommunikationen och verksamheten hos sina uppdragsgivare samt tillsätter Interimstjänster inom kommunikation. Kriskommunikation är ett av våra specialområden, både förebyggande och när krisen inträffat. Lönsamhet, tillväxt och kommunikation tillhör kärnkompetensen.