Läs strategisk PR med Harald Ullman på Folkuniversitetet

Harald Ullman gör en favorit i repris och håller ytterligare en gång den populära kursen i Strategisk PR för marknadsförare på Folkuniversitetet.

Kursen startar den 9 mars och består av fyra olika tillfällen där man bland annat kommer att få lära sig att använda PR-konsultens verktygslåda, hur redaktionen arbetar, hur de nya digitala medierna används och fungerar, hur man gör en PR-plan och delta i ett mediekrigsspel. Kursen kommer också att gästas av Jonas Morian, prisbelönt bloggare och informationschef och av Petter Andreasson som driver PR-byrån Andreasson PR.

Marknadsföring och PR blir allt mer sammansvetsat. PR är en väldigt kostnadseffektiv och långsiktig form av marknadsföring som hjälper företaget att öka lönsamheten och nå uppsatta affärsmål. Kursen vänder sig i första hand till dig som arbetar med dessa frågor idag eller kommer att göra det och behöver ny kunskap och nya idéer & infallsvinklar.

Kursen har hållits vid två tidigare tillfällen och så här säger en före detta deltagare:

"Det bästa med kursen var att den är så förankrad till verkligheten med många konkreta exempel. Harald tog också vara på gruppens önskemål och hjälpte till om man hade frågor utanför kurstillfällena kopplade till sin egen arbetsplats. Jag har lärt mig otroligt mycket och läser och ser andra saker i media idag än jag gjorde tidigare, samtidigt som jag fått mycket idéer. Jag kan verkligen rekommendera den här kursen, den passar både till dem som är vana marknadsförare och till dem som är nybörjare. Det enda jag önskar är att kursen skulle vara längre, för jag vill ha mer!"
Pernilla Lorentzen

Anmäl dig här: