Johan Granström, ABB, Stina Lantz, Ignite Sweden, Niklas Åström, Ålö, Martin Olausson, Synerleap är nöjda efter en eftermiddag med 80 korta möten med heta startups. Här också Maria Olofsson, Uminova Innovation.

Almedalen 2019: Uminova Innovation bjuder in till workshoppen "Drivande trender for innovation och tillväxt"

Vilka innovativa tekniker behöver vi adressera idag för att möta framtidens behov? Och hur säkerställer vi kompetensen för detta? Vad är det som driver utvecklingen framåt och skapar nya affärer? Det är temat för Uminova Innovations workshop i Almedalen 2 juli.

Nya tekniker och innovationer, framför allt från startups, kan lösa industriers och storbolags framtida utmaningar. Inkubatorn Uminova Innovation i Umeå arbetar ambitiöst för att skapa arenor där näringsliv, offentlig sektor, startups och forskning möts för att anta gemensamma utmaningar och skapa förutsättningar för nya affärer. Under vår workshop i Almedalen 2 juli djupdyker vi i hur transformativa trender exponentiellt driver utvecklingen av innovativ teknik.

Workshoppen hålls av Ignite Sweden, Uminova Innovation och Automation Region. Ignite Sweden har genomfört mer än 2000 möten mellan startups och storbolag, Uminova Innovation som driver ett projekt för att skapa Innovationskraft samt en energisatsning och Automation Region som bland annat nyligen genomfört workshops runt om i Sverige för att undersöka drivkrafter inom automation och digitalisering.

2 juli kl 13-15
Novgorodgränd 1, Visby

Välkommen till en energifylld workshop!

OBS - begränsat antal platser, först till kvarn. Anmäl dig redan idag.