Waynes Coffee väljer Unbakery som leverantör av hälsosamt fika.

Waynes Coffe öppnade för 25 år sedan på Kungsgatan i Stockholm, och har sedan dess hunnit med en hel del - bland annat att öppna 132 till caféer, och att bli den första KRAV-märkta café-kedjan i Sverige. Nu väljer Waynes Coffee Unbakery som leverantör för alternativet för en hälsosam fika.

Unbakery, som med sina 5 år är ett betydligt yngre företag, tillverkar fika som är helt fritt från raffinerat vitt socker och mjöl, med fokus på växtbaserade och näringsrika ingredienser.

-För oss på Unbakery är det naturligtvis en stor ära att få leverera till Waynes Coffee, som till exempel häromåret blev utsedda till årets franchise-kedja på grund av sitt arbete med hållbarhet. Men samtidigt är det helt logiskt, eftersom vi delar synen på kvalitet, värdegrund och omsorgen för hållbarhet - både den miljömässiga och den mänskliga, säger en påtagligt stolt Malin Hernström, grundare Unbakery.

Första ordern är redan lagd, och inom ett par veckor kommer Unbakerys produkter att finnas på samtliga Waynes Coffee i Norden.

-Efter att ha följt Unbakerys utveckling under ett par år, och kunnat konstatera att de är dedikerade till hållbarhet, och hela tiden utvecklat sina bakverk, var det ett ganska lätt val att ta in dem på Waynes Coffee, säger Daniel Nordström, hållbarhetschef på Waynes Coffee.

Unbakery har tagit fram ett sortiment av bakverk som endast kommer att finnas tillgängliga på Waynes Coffee.

- Bakverken kompletterar vårt befintliga sortiment, och vi tror att det kommer att uppskattas av flera olika typer av gäster. Att Unbakery var så tillmötesgående och var villiga att ta fram bakverk tillsammans med oss gjorde hela processen mycket lättarbetad, inflikar Hans Granholm, produktutvecklare på Waynes Coffee.

• Mat, dryck

• fika
  • waynescoffee
  • malinhernström
  • rawcake
  • unbakery

UNBAKERY är ett växtbaserat bageri som bakar för att du ska kunna äta gott och må riktigt bra. Varje dag. Våra bakverk innehåller bara naturliga råvaror, fulla av smak och höga näringsvärden. Unbakery levererar bakverk I hela Norden till bland andra Axfood, Urban Deli, H&M, The Juicery, Paradiset Matmarknad, Scandic och SAS.