Hela länet är representerat på SM i Ung Företagsamhet

Den 16-17 maj avgörs SM i Ung Företagsamhet. Sveriges främsta unga entreprenörer visar upp sina företagsidéer, säljer sina produkter och tävla om SM-guld på Stockholmsmässan i Älvsjö.

Mycket glädjande för i år är att de åtta företag som representerar Västerbotten på SM i Ung Företagsamhet kommer från hela regionen. Så Skellefteå-, Umeå-, Vännäs- och Lyckselekommun kommer finnas representerade på SM genom följande företag:

Bean to cup UF - Dragonskolan Umeå – Lokalproducerat, ekologiskt kaffe till föreningar, företag och privatpersoner.

Side UF - Minervagymnasium Umeå – Lokalproducerat torkat kött i chipsform.

Webbhjälpen UF - Dragonskolan Umeå - Handbok som vägleder framförallt pensionärer hur man på ett enkelt sätt använder internet

Caribou UF - Anderstorpsgymnasiet Skellefteå – Tillverkar och säljer ljusstakar av renhorn

Locide UF - Dragonskolan Umeå - Digital mötesplats mellan besökare som kommer till en stad och dess lokalbefolkning.

Nolltolerans UF - Liljaskolan Vännäs – Säljer armband för att sprida visionen om nolltolerans mot sexuella övergrepp.

2 grader UF - Dragonskolan Umeå – Gratis tygkassar för minskning av plastkonsumtion.

Glazepop UF - Tannbergsskolan Lycksele – Tillverkar och säljer glaserade popcorn

Följ båda dagarna samt se resultaten på Facebook @ufsverige där vi livesänder allt från scenen och mässgolvet!

• vännäs
  • lycksele