​Kan ungdomar hitta lösningen på hur fysiska handeln kan växa sig starkare?

Kan ungdomar hitta lösningen på hur fysiska handeln kan växa sig starkare?

Under Innovation Camp i samarbete av Ung Företagsamhet, Utopia och NTI gymnasiet kommer detta högaktuella ämne att vara fokusområde för framtagning av nya innovationer.

På torsdag den 10 januari genomförs ett Innovation Camp där elever från NTI gymnasiet ska arbeta fram förslag på följande utmaning från Utopia:

Fysisk handel vs e-handel: Hur skapar vi incitament till att besöka Utopia och välja våra fysiska butiker i Utopia framför att klicka hem varor på nätet?

Över 80 elever från 4 olika gymnasieprogram från NTI gymnasiet kommer få arbeta fram förslag på detta case under en dag för att försöka lösa detta på ett innovativt och kreativt sätt.

På fredag 11 januari kl 8.30-10 pitchar eleverna sina idéer för en jury som väljer ut ett vinnande idé.

Innovation Camp genomförs under en skoldag och syftar till att träna elevernas kreativitet, samarbetsförmåga, handlingskraft och lust att leverera lösningar under tidspress. Med case från företag får eleverna en naturlig och intressant koppling till näringslivet samt att företagen får möta en intressant och relevant målgrupp i gymnasieeleverna som är bärare av de innovativa idéerna.

Datum: 10 & 11 januari

Plats: Utopia (Jeansbolagets gamla lokal)

Tid torsdag: 8.30-15.30 Innovation Camp

Tid fredag: 8.30-10 Presentationer av idéer samt prisutdelning