​L:eft UF första UF-företag i Utopia

I lördags ställde UF-företaget l:eft UF ut i Umeås nyaste galleria Utopia, och på lördag är det dags igen. L:eft UF har tagit fram en egen produkt, en smaktablett som med en brusande effekt ger en dryck med smak av frukt och bär. Varje tablett löses upp i vatten och ger 2,5dl färdig dryck.

- Efter många timmars arbete står vi nu här med vår egna innovation, och vi är så glada över att få möjligheten att stå i Utopia för att visa vad vi har tagit fram. Redan i lördags lärde vi oss jättemycket, så vi ser fram emot nästa tillfälle för att se vad det kommer erbjuda, berättar VD Jenny Karlsson.

L:eft UF lägger ner mycket tid och engagemang i sitt UF-företag och blickar fram emot den regionala mässan 17-18 mars där de hoppas vinna en plats till SM i Ung Företagsamhet. Försäljningen på Utopia ger dem goda erfarenheter och försäljningsvana inför mässan och de är tacksamma att Utopia gav dem chansen att ställa ut.

Mona Lidén som är centrumledare på Utopia tvekade aldrig när l:eft UF hörde av sig:

- Det är viktigt att unga entreprenörer får chansen att visa upp sig på en kommersiell yta med stort flöde av människor. Jag tror att vi kan hjälpa dem att lära sig att sälja och våga prata för sin produkt och affärsidé genom kontakt med besökare i Utopia. Det är få saker som gör mig mer inspirerad och energifull än unga människor med tydliga mål och visioner! Gänget bakom l:eft UF är ett utmärkt exempel på detta.

• Utopia