Två SM-silver till Västerbottens UF-företag

På tisdag kväll avgjordes SM i Ung Företagsamhet och även precis som förra året blev det två silver till Västerbotten. i tävlingarna Årets hantverk och Årets säljare lyckades REN UF från Minervagymnasium och Alicia Sjöberg från Dragonskolan gå till final och knipa var sin silvermedalj.

Utöver detta var Pernilla Öhrn från Dragonskolan finalist i kategorin Årets UF-lärare.

- Vi har haft en fantastisk upplevelse tillsammans med hela SM-truppen. Att få avsluta UF-året med galamiddag och dessutom två SM-silver var häftigt för alla elever, lärare, rektorer och medarbetare, säger regionchef Jonas Nordin.

Västerbotten deltog med 28 elever och ett 20-tal lärare och rektorer vid årets SM i Ung Företagsamhet på Stockholmsmässan i Älvsjö. SM invigdes av styrelseledamot H.K.H. Prins Daniel och Statsminister Stefan Löfvén.

• minervagymnasium
  • dragonskolan