Västerbotten till SM i UF-företagande

Den 6-7 maj avgörs SM i Ung Företagsamhet på Älvsjömässan i Stockholm.

- Det är ett härligt gärna med mycket driv som kommer åka ner till SM, så det ska bli spännande att följa företagarna. Det känns extra roligt att hela länet finns representerat i SM truppen, säger Frida Stighäll regionchef för Ung Företagsamhet i Västerbotten.

SM truppen består av följande UF-företag:

Lashlift Skellefteå UF, Anderstorpsgymnasiet,Skellefteå

Vår affärsidé är att erbjuda permanent böjning och färgning av ögonfransar. Behandlingen kallas Lashlift, utförs helt utan farliga kemikalier och ger en naturlig fräsch look som håller i upp till 12 veckor

Mina Mål UF, Minervagymnasium, Umeå

Företagets affärsidé är att öka målfokus i samhället genom att erbjuda föreläsningar samt ett lätt och stilrent verktyg i form av en fyll-i-bok

Dupin UF, NTI Gymnasiet, Umeå

Dupin UF skapar och säljer illustrerade böcker som inte bara väcker läslust, men även logiskt och kreativt tänkande.

Recycling UF, Liljaskolan, Vännäs

Recycling UF ska verka för ett hållbart samhälle genom att hjälpa människor att ta hand om pantning av burkar och flaskor.

Schysstare, Tannbergsskolan, Lycksele

Affärsidén är att upplysa barn genom föreläsningar om den viktiga innebörden med att vara schysst mot varandra på sociala medier. Vi föreläser även för vuxna och föräldrar för att öka kunskapen om sociala medier.

Alimento UF, Minervagymnasium, Umeå

Alimento UF erbjuder privatpersonen en lyxig hemmagjord kvalitetspasta. Där pastan är till för att tillfredsställa samt underlätta kundens vardag. Med ett medföljande recept på varje förpackning har du all inspiration du behöver för middagen!

Socialift UF, Dragonskolan

Resultatdriven marknadsföring i sociala medier för företag

Button Up UF Minervagymnasiet

Erbjuder en lösning för dig som vill profilera dig själv eller ditt företag på ett stilrent och smidigt sätt, genom vår accessoar till knappen.

Årets UF lärare André Wiklund Liljaskolan

Årets Skola Anderstorpskolam