Västerbotten tog två silver på SM i Ung Företagsamhet

Pressmeddelande   •   Maj 13, 2015 09:07 CEST

Emma Renman från Oliver Rey UF (Minervagymnasium Umeå) och Måltid på nolltid UF (Tannbergsskolan Lycksele) kammade hem var sitt silver när SM i Ung Företagsamhet avgjordes under måndag och tisdag, detta i kategorierna Årets Säljare respektive Årets Monter.

I årets SM i Ung Företagsamhet deltog åtta UF-företag från Västerbotten, de företag som presterade bäst på den regionala mässan "Entreprenörskap på riktigt" i Skellefteå 18-19 mars. Tillsammans med lärare, rektorer, partners och politiker utgjorde de den Västerbottniska delegation som deltog vid årets SM på Stockholmsmässan i Älvsjö. Där gjorde de 235 regionala vinnarna upp om SM i Ung Företagsamhet, över 750 gymnasieelever ställde ut och tävlade. Under dagarna hölls även en välbesökt lärarkonferens samt föreningen Ung Företagsamhet Sveriges årsstämma.

Kommentarer (0)