Uniaden välkomnar Gina Dirawi

Äntligen är det dags för Uniaden att avslöja årets gästföreläsare. Trots sin ringa ålder har årets gästföreläsare vunnit kristallen som årets kvinnliga programledare två år i rad, sänt radio för Musikhjälpen, varit programledare för Melodifestivalen och allt detta började via en webbkamera hemma i Sundsvall. Uniaden presenterar stolt: Gina Dirawi!

Det är med stor glädje vi presenterar Gina Dirawi som årets gästföreläsare på Uniadens arbetsmarknadsmässa 31 januari 2017!

Gina Dirawi är en 90-talist uppvuxen i Sundsvall. Hennes karriär startade via hennes blogg "Ana Gina". När hon utvecklade bloggen och började skapa humoristiska videobloggar visade sig detta vara ett framgångsrecept - hennes videos har idag över 17 miljoner visningar!

• Hennes meritlista är lång och vi inom detta projekt är otroligt stolta över att presentera Gina Dirawi som årets gästföreläsare. En person som verkligen har kämpat och skapat sin egen framtid säger Taymaz Tahmasebi Aria, projektledare för Uniaden 2017.

Den 31 januari 2017 gästar hon Uniaden och håller årets gästföreläsning i Aula Nordica klockan 12:00.

• Universitet, högskola

• mässan
  • uniaden
  • föreläsningar

• Västerbotten

Uniaden är namnet på norra Sveriges största och bredaste arbetsmarknadsmässa som årligen arrangeras på Umeå universitet. Syftet med Uniaden är att utgöra en mötesplats för studenter och näringslivet där de kan träffas och skapa kontakt. Studenterna får här under sin utbildningstid möjlighet att utforska vilka möjligheter som finns efter avslutad utbildning, möjligheter för exjobb, uppsatsskrivande, sommarjobb etc. Vår ambition är att studenterna ska utöka sitt nätverk under studietiden samt att få upp ögonen för vilka möjligheter som finns för dem efter examensdagen.

Förutom själva mässan anordnar Uniaden också föreläsningar, event och temadagar i linje med årets tema som företag också kan delta på. Mer information om mässan och föreläsningar finns på vår hemsida, www.uniaden.com.

Gustav Olsson

Presskontakt Projektledare