Öppningsmatchen i fotbolls-VM - hur bra är Sydafrika?

Underbart med öppningsmatch i Sydafrika och äntligen är fotbolls-VM igång. DETTA är det största som finns. Vart fjärde år är det en hel begeistring som äger rum. Spännande med VM i Sydafrika ur många perspektiv. Fotbollsmässigt har värdnationen skött sig med den äran genom att vinna 12 raka matcher inför starten av VM. Inte kattskit det inte. Nu senast fick Danmark respass i en träningslandskamp, trots hygglig startelva. Sydafrika kommer självfallet att bäras fram i öppningsmatchen mot Mexico och kan (med betoning på kan) bli en överraskning i gruppen som Frankrike torde vinna. Vad talar då för Sydafrika i gruppen? Många pratar om "svårigheten" med klimatet i och med att arenorna ligger väldigt högt över havet. Detta kan självfallet påverka, men för Mexico och Uruguay är detta inget större bekymmer.

Mexico hade "Svennis" som skipper ett tag, men det fungerade sådär. Nu är det Aguirre som är härförare och han har gjort ett bra jobb hittills med Mexico. MEN Mexico har väl inte heller direkt imponerat för att ta sig till VM. Det som dock talar för laget är att det har bra VM-rutin och statistik.

Denna öppningsmatch luktar väldigt kryssvänlig, då ingen av lagen har imponerat till dags dato. Visst, Sydafrika har 12 raka vinster och vann mot Danmark senast, MEN Mexico är pålästa och vet vad som krävs för att lyckas i ett VM. Nja; bra odds på krysset i vår värld," berättar Andreas Slätt.

ODDS - öppningsmatch fotbolls-VM Sydafrika mot Mexico - efter full tid

Sydafrika: 3.00