Snart avgörs Årets fan - missa inte att anmäla din kandidat

Snart avgörs Årets fan - missa inte att anmäla din kandidat

Känner du någon idrottssupporter som aldrig viker ned sig för sitt lag? Någon som i ur och skur följer sitt lag, genom triumfer och nederlag, men alltid med glädjen i behåll? Kanske är det rent av du själv som är Årets fan?

Unibet vill, som en påminnelse av idrottens grundläggande värden om kamratskap och sportsmanship, uppmärksamma och hylla dessa supportrar genom kampanjen Årets fan.

Årets fan startade i början av maj och man har sedan dess kunnat nominera sin favoritsupporter.

Tävlingen pågår fram till 13 juli, då den högst åtråvärda titeln delas ut till en av de som nominerats.

Vinnaren i tävlingen kan då inte bara ståta med titeln, utan belönas också med 10 000 kronor och ett personligt utformat pris.

Nominera din kandidat på Facebook

Nomineringsprocessen till Årets fan sker i sociala medier via en kampanjsajt på Unibets Facebooksida http://fb.st/19dse1 där vem som helst kan anmäla sig själv eller en kompis som man anser är en värdig vinnare.

I juryn som utser Årets fan sitter Unibets ambassadörer. Glenn Hysén är ordförande och flankeras av Therese Alshammar, Anna Haag, Emil Jönsson, Tomas Brolin, Alexander ”The Mauler” Gustafsson, Victor Hedman, Sportbladet Shows programledare Sladjan Osmanagic samt Unibets pressansvarige Jonas Nilsson. Årets fan-jakten kan följas på Unibets Facebooksida och i Sportbladets webb-tv program Sportbladet show.

Följ Facebook-länken, sprid budskapet vidare och hjälp oss att hitta Årets fan i Sverige! http://fb.st/19dse1