Trump klar oddsfavorit i Nevada

Imorgon är det republikanernas tur att rösta på sin favoritkandidat i Nevada. Precis som i South Carolina är det Donald Trump som ligger i vinnarhålet. Han spelas just nu till det låga oddset 1,06 hos Unibet.

Donald Trump ser ut att gå mot sin tredje delseger när republikanernas nomineringsmöte (caucus) går av stapeln i Nevada, natten till onsdag, svensk tid. Hans närmsta utmanare är Marco Rubio som spelas till åtta gånger pengarna.

– Donald Trump är storfavorit i Nevada, men det ser ut att bli ett jämt race mellan honom och Rubio om vem som tillslut får representera republikanerna i presidentvalet, säger Jonas Nilsson, pressansvarig på Unibet.

Unibets odds på presidentvalet i USA

Vem vinner republikanernas nomineringsmöte (caucus) i Nevada?
Donald Trump 1.06
Marco Rubio 8.00
Ted Cruz 31.00
John Kasich 51.00
Ben Carson 201.0

Vem blir presidentkandidat?

Republikanerna
Donald Trump 1.85
Marco Rubio 2.10
Ted Cruz 21.00
John Kasich 31.00
Ben Carson 301.0

Demokraterna
Hillary Clinton 1.18
Bernie Sanders 4.25

Vem blir USA:s nästa president?
Hillary Clinton 1.85
Donald Trump 4.25
Marco Rubio 5.00
Bernie Sanders 8.00
Michael Bloomberg 29.00
Ted Cruz 36.00
John Kasich 81.00
Ben Carson 501.0

Från vilket parti kommer USA:s nästa president?
Demokraterna 1.60
Republikanerna 2.25
Oberoende kandidat 26.00

För alla odds på samtliga kandidater, se: https://se.unibet.com/betting#/event/1002506198