Blir det en ny Melloskräll på lördag?

15-åriga Malou Prytz bjöd på en riktig överraskning när hon knep en av de två finalbiljetterna i Malmö i lördags. Inför den tredje deltävlingen i Leksand är Jon-Henrik Fjällgren den solklara favoriten. Frågan är vem som följer med honom till finalen, blir det en ny skräll?

Hanna Ferm och Liamoo stod pall för favoritskapet i Malmö och gick direkt till final och Andreas Johnson tog sig som väntat vidare i tävlingen. Margaret gjorde däremot en oväntad tidig sorti medan Malou Prytz skrällde sig hela vägen till en plats i finalen.

Lördagens startfält i Leksand ser också ut att kunna bjuda på en stor portion dramatik. Jon-Henrik Fjällgren är deltävlingens riktiga lågoddsare och ligger även bra till för att vinna finalen. Han ställer upp i Melodifestivalen för tredje gången och har med sig en andra- och tredjeplats i bagaget.

– Det skulle mycket väl kunna bli tredje gången gillt för Jon-Henrik Fjällgren. Han spelas till låga 1,15 gånger pengarna att gå direkt final och är just nu andrahandsfavorit efter Hanna Ferm och Liamoo till att få representera Sverige i Tel Aviv, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Efter Jon-Henrik följer ett riktigt getingbo bestående av Rebecka Karlsson, Omar Rudberg, Martin Stenmark och Lina Hedlund. The Lovers Of Valdaro och Dolly Style tippas få lämna deltävlingen efter första gallringen, men det går egentligen inte att helt räkna bort något bidrag i Leksand.

Unibets odds på Melodifestivalens tredje deltävling i Leksand

Vilka artister går direkt till finalen?
Jon-Henrik Fjällgren 1.15
Rebecka Karlsson 2.15
Omar Rudberg 3.25
Martin Stenmarck 3.75