Odds: Weise favorit att bli årets julvärd i SVT

Inför att SVT ska presentera vem som blir årets julvärd har Unibet tagit fram odds på de hetaste kandidaterna. Enligt oddslistan är det Andreas Weise som blir den som tänder ljuset på julafton.

För två år sedan presenterades Sanna Nielsen som julvärd i SVT den 8 november, medan vi under fjolåret fick vänta till december månad innan programledarduon Erik Haag och Lotta Lundgren presenterades. När det gäller årets julafton är det Andreas Weise som kommer att få ta sig an julvärdsuppgiften, enligt odds från Unibet.

Andreas Weise är som bekant son till Arne Weise som tände julaftonsljuset och hälsade god jul under nästan 30 år. Weise står i oddset 5.00 och utmanas närmast av en trio bestående av Fredrik Lindström, Hasse ”Kvinnaböske” Andersson samt Jill Johnson, som var och en kan spelas till 7.5 gånger pengarna.

– Det känns som ett väldigt öppet race i år om vem som ska få detta traditionstyngda uppdrag, och det märks även i oddslistan. Men Andreas Weise är ju en van underhållare i tv-rutan och man har lite grann gått och väntat på när han ska axla sin pappas julvärdsmantel, säger Henrik Holm, spelexpert på Unibet.

Det är inte heller omöjligt att det kan bli ett kärt återseende i tv-rutan på julafton. Längre bak i oddslistan återfinns nämligen flera av de senaste årens julvärdar, så som: Erik Haag (odds: 10.00), Gina Dirawi (12.00), Henrik Dorsin (16.00), Petra Mede (16.00), Sanna Nielsen (16.00) och Lotta Lundgren (26.00).

Unibets odds på SVT:s julvärd 2018

Leif G.W. Persson 76.00
Zlatan Ibrahimovic 101.0

Se uppdaterade odds här: https://se.unibet.com/betting#event/1005111587