Sigrid Combünchen favorit till Augustpriset

Pressmeddelande   •   Okt 18, 2010 16:06 CEST

För fjärde gången gillt är kulturjournalisten och författaren Sigrid Combünchen nominerad till Augustpriset, i år för romanen ”Spill”. Enligt spelbolaget Unibet är även Combünchen favorit till att vinna den här gången. Främsta utmanare är författaren och dramatikern Sara Stridsberg som är nominerad för romanen ”Darling River”.

- Vi tror att det står mellan dessa två i år. Combünchen har stått på tur länge, men hon har en tuff konkurrent i Sara Stridsberg som är ett av 00-talets största stjärnskott i svensk litteratur enligt mig, säger Andreas Slätt, Pr-chef på Unibet.

Efter Combünchen och Stridsberg i oddslistan kommer Magnus Florin, Johan Jönsson och Magnus William-Olsson. Peter Törnquist anses vara en outsider med sin debutroman
” Kioskvridning 140 grader. En wästern”.

Odds från Unibet

Vem vinner Augustpriset för årets svenska skönlitterära bok?

Sigrid Combüchen (Spill)  2,50
Sara Stridsberg (Darling River)  3,50
Magnus Florin (Ränderna)  4,50
Johan Jönson (Livdikt)  7,50
Magnus William-Olsson (Ingersonetterna)  7,50
Peter Törnquist (Kioskvridning 140 grader. En wästern)  7,50

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com

Kommentarer (0)