Skid-VM: Oddsen talar fortfarande för Northug

Innan skid-VM inleddes igår talade allting för att Peter Northugg skulle dra det längsta strået i matchen i matchen mot Marcus Hellner. Men just nu står det 1-0 i guldmedaljer till Hellner efter gårdagens storseger i sprinten. Och det kan bli fler guld för Sveriges del även om Norge fortfarande är den klara favoriten att vinna guldmedaljligan i skid-VM hos spelbolaget Unibet.

– Sverige har flera riktigt bra medaljchanser. Det ska till exempel bli spännande att se om herrlandslaget kan upprepa OS-vinsten i stafett över fyra gånger tio kilometer, säger Andreas Slätt, PR-chef på Unibet.

I prestigemötet mellan Marcus Hellner och Petter Northug pekade oddsen från början på att norrmannen skulle dra det längsta strået. Skulle Marcus Hellner vinna fler guldmedaljer än Northug gav det tio gånger pengarna hos Unibet, medan oddset på att norrmannen skulle vinna matchen i matchen mot Hellner var låga 1,33. Nu har förutsättningarna ändrats, men det är fortfarande Northugg som är favoriten på herrarnas 30 kilometer dubbeljakt på söndag.

Unibets odds på skid-VM i Holmenkollen

Vem vinner herrarnas 30 km dubbeljakt på söndag?

Northug, Petter 2,15

Hellner, Markus 4,50

Cologna, Dario 8,00

Legkov, A 15,00

Vylegzhanin, M 15,00

Bauer, Lukas 18,00

Rickardsson, D 20,00

Teichmann, A 22,00

Harvey, A 30,00

Angerer, T 30,00

Gaillard, J-M 35,00

Chernousov, I 40,00

Heikkinen, Matti 40,00

Olsson, J 45,00

Fler odds på skid-VM: www.unibet.com

För mer information och kommentarer, vänligen kontakta:

Andreas Slätt, PR-chef Unibet Sverige, 070-2394991, andreas.slatt@unibet.com

Unibet grundades 1997 och är noterat på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm. Unibet är en av de största privata speloperatörerna på den europeiska marknaden och erbjuder spel på 27 olika språk via www.unibet.com. Unibet har över 4,1 miljoner kunder i mer än 100 länder. Unibet är medlem av EGBA, European Gaming and Betting Association, RGA, Remote Gambling Association i Storbritannien och certifierat enligt G4, Global Gaming Guidance Group.

I december 2007 förvärvade Unibet Maria Holdings (www.mariabingo.com) - Nordens största bingooperatör online, och i april 2008 Travnet (www.travnet.se) - Skandinaviens största travcommunity.

Mer information om Unibet finns på www.unibetgroupplc.com