Ny mångsidig dubbelstaplare med plattform

Vi lanserar en ny medlem i vår staplarfamilj - PDP200

Nya PDP200 är en helt ny dubbelstaplare med plattform, som är tänkt för både lastning, lossning och dubbelpallshantering och vid lågplock.

Trucken är endast 770 mm bred, vilket alltså är smalare än en EUR-pall, för att underlätta vid lastning/lossning och en åkhastighet upp till 12,5 km/h. Den har en lyftkapacitet på 1000+1000 kg (eller 2000 kg på stödbenen) och en lyfthöjd upp till 2090 mm.

Fällbar plattform är standard, men man kan även välja ett urval av skyddade förarplattformar. Andra smarta tillval är bl a ställbar manöverarm, elservostyrning, klassificerat förarskydd mot fallande gods samt lastskydd. För ett smidigare batteribyte är trucken försedd med batteri på stålrullar Den är också utrustad med PIN-kod eller Smart start så att endast behöriga förare har möjlighet att köra trucken.

Andra genomtänkta funktioner för säkerhet, ergonomi och produktivitet är:
ProVision mastsystem med sidoplacerad lyftcylinder för optimerad sikt
- Robust, gjuten fällbar förarplattform med utmärkt dämpning för föraren
- Sidogrindar som enkelt fälls ner/upp med en hand för att förkorta hanteringstiden
- 5-punkts chassi och adaptivt Friction Force-system för bästa markkontakt
- Varvtalsreglerad lyftmotor för precis kontroll av gafflarna
- Fäste för extrautrustning som t ex skrivskiva, terminal, m m

Liksom övriga Atlettruckar har PDP200 gemensamma komponenter enligt vårt unika Modular Design Concept för att minimera tiden för stillestånd - och maximera tillgängligheten.

Den åkbara dubbelstaplaren används ofta i kombination med låglyftande truckar samt dieseltruckar och elektriska motviktstruckar. Produkter som är väl representerade i UniCarriers produktportfölj.

• Motor

• atlet
  • atlet truckar
  • ergonomi
  • truck
  • truckar
  • unicarriers
  • staplare
  • ledstaplare
  • terminalstaplare
  • dubbelpallstaplare
  • dubbelpalltruck
  • pdp
  • pdp200

För oss är affärer personligt. Alla på Atlet UniCarriers är personligt engagerade i din materialhantering. Från vårt säljteam som analyserar och fastställer din logistiksituation, till våra servicetekniker som ser till att din truckpark alltid är redo.

Vårt personliga engagemang har förmodligen att göra med vårt ursprung som familjeföretag, startat av Knut Jacobsson i den egna lägenheten för mer än 50 år sedan. Att vi ställer mycket höga krav på våra medarbetare spelar nog också en stor roll. Ytterligare en faktor är förstås vårt affärskoncept.

Förbättra lönsamheten för din materialhantering

UniCarriers är en av Europas ledande trucktillverkare och materialhanteringsexperter. Vi vill förbättra lönsamheten för din materialhantering. Detta gör vi genom att tillhandahålla lager- och motviktstruckar med de bästa tekniska och ergonomiska finesserna, samt service och rådgivning efter köpet, baserat på din unika situation.

Våra lagertruckar tillverkas vid vår anläggning utanför Göteborg, där vi har vårt huvudkontor och vår fabrik.

Under 2007 köptes Atlet AB upp av Nissan Forklift, ett dotterbolag till Nissan Motor Company. År 2012 köpte UniCarriers Nissan Forklift och således också Atlet. Numer ingår vi i UniCarriers Group.

Per-Erik Mogren

Presskontakt Försäljningschef Försäljning Sverige och Norge 031-98 40 28