Memnon Networks expanderar och söker lösningsorienterad kundansvarig säljare

Memnon Networks är inne i en expansiv fas och söker därför ytterligare en driven, lösningsorienterad säljare med kundansvar.

Vi ser framför oss att du har god insikt och erfarenhet av sambanden mellan kundens affär och dess logistik samt hur IT kan vara en möjliggörare. Du bör ha stark kommunikativ förmåga i tal och skrift på både svenska och engelska. Vi ser att du är orädd,  kontaktsökande, beslutsam och målinriktad.

Huvudsakliga kundkategorier är mellanstora och stora transportköpare men kommer även att  omfatta tredjeparts/fjärdepartslogistiker och transportörer. Du kommer att arbeta i direktbearbetning av slutkund likväl som tillsammans med återförsäljare och partners (t ex tillsammans med transportör, affärssystemskonsult eller logistikkonsult).

Vår leverabel är Memnon Apport, marknadens starkaste transportadministrationssystem (TA-system). Memnon Apport finns i 4 olika nivåer, Small, Medium, Large och Enterprise. Memnon Apport ligger även till grund för de starka partnervarumärkena DB Schenker Web-TA, DHL Multishipping, DSV e-services, Itella Smartship, Bring Frigo TA-connect och Geodis Wilson Freight Planner som säljs av våra partners likväl som av oss själva.

Vi använder Solution Selling som säljprocess och är mitt uppe i att bygga upp en dedikerad säljstyrka med Sverige som bas men som även omfattar kunder i Norden och övriga Europa. Vi söker dig som vill ta aktiv del i att utveckla Memnon Networks till sin fulla potential. Vi arbetar med konsultativ förtroendeförsäljning. Försäljningen kommer att vara direkt med slutkund, men även via eller tillsammans med partner.

Dina kommande kollegor har sina bakgrunder i olika branscher såsom transport, containerspedition, affärssystem och logistikutveckling. De flesta har arbetat i säljledning eller som KAM eller KAM-support/pre-sales med olika IT-anknytningar innan de kom till Memnon Networks.

Passar det här in på dig, tveka ej att kontakta Roland Jansson på 0704-274941, roland.jansson@memnonnetworks.com.

Vi vill ha din ansökan innan den 25e november och vi intervjuar löpande lämpliga kandidater.

Memnon Networks är Nordens största aktör inom området e-lösningar för Transport Management (TM). Vi har i dagsläget fler än 200 000 användare och kopplingar till över 100 transportörer i Norden och Europa. Enbart under 2010 bokade våra 100 000 företagskunder över 50 miljoner paket med hjälp av vår tjänst. Sedan 2005 har Memnon Networks varje år hamnat på Dagens Industris lista för snabbväxande företag, DI Gasell samt utsetts till Superföretag av Veckans Affärer.

Memnon Networks huvudkontor ligger på Tegnérgatan i Stockholm, vi har även ett säljkontor på Lilla Torget i Göteborg.