Memnon Networks rekryterar ny CFO

Memnon Networks har nyligen rekryterat en ny CFO, Peter Magnusson. Peter har i grunden en Master of Science från Lunds Universitet och en bakgrund från revision. Sedan 2004 har Peter arbetat som Controller och kommer senast från Assa Abloy där han arbetade i koncernstaben som just Financial Controller.

Peter ersätter Memnon Networks tidigare CFO Lena Ingell Sellén och tillträdde vid årsskiftet 2012/2013. ”Jag ser fram emot utmaningarna i Memnon, med krav på hög tillväxt i en allt mer konkurrensutsatt bransch.” säger Peter om sin nya tjänst.

Memnon Networks VD Martin Randel är mycket nöjd med rekryteringen och säger:
”Personligen är jag extremt imponerad av Peters kompetens, driv, attityd och personlighet. Jag är helt övertygad om att han kommer att vara ett riktigt värdefullt tillskott till Memnons lag.”

För mer information kontakta:
Martin Randel, CEO – Memnon Networks
Telefon: +46 (0)73-626 86 09

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.com

• Frakt, transport