Memnon Networks tecknar flerårigt avtal med Schenker Norge.

Nyhet   •   Okt 27, 2010 13:16 CEST

Schenker Norge och Memnon Networks har förnyat samarbetsavtalet där Memnon Apport (Memnon Networks plattform för Transport Management) fortsätter att fungera som leverantör Schenkers egenutvecklade TMS system Web-TA. Memnon Networks och Schenker har arbetat tillsammans de senaste 6 åren och har gemensamt utvecklat Web-TA.

Web-TA är förstahandsvalet för alla Schenkers kundsegment i Norge och tillgodoser alla olika behov av funktionalitet som kunderna behöver. Majoriteten av Schenkers bokningar görs redan via Web-TA idag och Memnons och Schenkers gemensamma ambition är att fortsätta att migrera kunder till Web-TA under kommande år.

En av de viktigaste fördelarna med Web-TA är de betydande besparingar som systemet innebär för Schenker samt transportköparna. Detta då det är helt anpassat och optimerat för Schenkers specifika processer och systemmiljö. Detta gör tjänsten/plattformen unik på marknaden.

För mer information kontakta Memnon Networks VD Martin Randel martin.randel@memnonnetworks.com, tel. +46 70 528 53 72  eller Arnold Ruud  arnold.ruud@dbschenker.com