4PL-aktören Express Delivery Sweden effektiviserar med Memnon Apport

Hela världen, ett samtal bort. Det lovar 4PL-bolaget Express Delivery Sweden.

Med ledning och grundare som fortfarande har ett ben kvar på Chalmers är Express Delivery ett ungt företag och beskriver sig själva som lite av en “underdog” på marknaden. Express Delivery erbjuder företag att enkelt boka sina transporter utan att själva behöva kontakta någon transportör. Målet är att kunden ska ha en kontaktpunkt för alla sina transportbehov, oavsett om det gäller expressleveranser eller standardflöden. Vad som särskiljer Express Delivery från många andra på marknaden är ett tydligt fokus på flexibilitet och snabba anpassningar. Det innebär många olika transporter och flera olika transportörsavtal för att alltid hitta den optimala lösningen åt den specifika kunden. I takt med att företaget växer har Express Delivery haft behov av att effektivisera sina arbetsflöden och istället för att sköta kontakten med respektive transportör separat har de nu samlat all transportadministration i TA-systemet Memnon Apport.

“Med Memnon Apport har vi tillgång till många transportörer i ett och samma system. Implementeringen är strategiskt viktig och understödjer vår ambition att vara det självklara valet på transportörsmarknaden.” säger Fredrik Edeland, VD på Express Delivery.

Memnon Apport integreras i Express Deliverys eget system och kan på så sätt effektivisera arbetsflöden och samtidigt ge ett professionellt intryck mot kund. Som ett steg i att förstärka det professionella intrycket kommer Express Delivery att automatiskt notifiera kunderna om viktiga händelser i transportflödet med företagsanpassade aviseringar. Inom kort kan också en integration mellan Memnon Apport och Express Deliverys kundwebb ytterligare effektivisera arbetet med att boka och hantera alla transporter.

Petteri Junttila är ansvarig säljare på Memnon Networks och säger:

“Express Delivery Sweden är ett relativt nystartat företag som ändå kommit in på marknaden och lyckats ta för sig. Med Memnon Apport kan de nu arbeta effektivare och erbjuda ännu bättre tjänster till sina kunder. Det ska bli väldigt spännande att följa dem och deras utveckling framöver.”

För mer information, kontakta:
Petteri Junttila, Säljare – Memnon Networks
Tel. +46 70 491 80 02

Fredrik Edeland, VD – Express Delivery Sweden
Tel. +46 10 330 30 90

Express Delivery Sweden erbjuder högkvalitativa transporttjänster inom Sverige och över hela världen. Företaget har stort fokus på snabb och tydlig återkoppling till kunderna. Det ska vara enkelt att arbeta med Express Delivery Sweden och till skillnad från många andra aktörer på marknaden är ledorden för företaget snabba förändringar och snabba anpassningar.
www.expressdelivery.se

• Frakt, transport

• 4pl services
  • 4pl
  • transportörer
  • transportköpare
  • transport
  • molntjänst
  • mjukvara
  • memnon apport
  • fraktdokument

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.se