Budbee stärker sin position med hemleveranser i världsklass och blir premiumpartner till Unifauns app Mina Paket!

Budbee fortsätter sin framgångsrika resa med hemleveranser i världsklass och bryter ny mark inom leveransupplevelsen genom sitt strategiska partnerskap med Unifaun och deras app Mina Paket. Samarbetet med Unifaun och Mina Paket syftar till att stärka kundernas upplevelse av leveransen.

”Vi vill ytterligare stärka vår position i att leverera hemleveranser i världsklass och tillsammans med Unifaun och deras app Mina Paket blir vår service ännu bättre”, berättar Fredrik Hamilton, VD Budbee.

”Förvånande nog har flera stora e-handlare fortfarande endast ett fraktalternativ för kunden att välja. Det finns ju en anledning till att konsumenterna idag uppskattar Budbees leveranstjänster hem till dörren. Att Budbee nu vill samarbeta ännu närmare med oss och appen Mina Paket känns helt rätt och självklart superkul!” säger Axel Lindgren, Head of Consumer Applications på Unifaun.

”Vi vet att konsumenter hela tiden vill få korrekt information om sin leverans och Mina Paket kompletterar vår egen plattform på ett bra sätt. Vi tror att Mina Paket är rätt plattform för slutkonsumenten att följa alla sina paket i, oavsett transportör och då är det självklart för oss att vara med i den utvecklingen”, berättar Fredrik Hamilton, VD Budbee.

Mina Paket är en app som levereras av Unifaun i nära samarbete med flera transportörer på marknaden. Idén är enkel. Slutkunden vill hålla koll på sina paketleveranser och vill inte använda olika appar eller webbsidor för att göra det. Mina Paket har snabbt blivit mycket populär och har i nuläget över 220 000 nedladdningar och högst rating av alla appar i Appstore och Google Play inom samma kategori i Sverige.

KONTAKT:

Axel Lindgren, Head of Consumer Applications Unifaun/Mina Paket

+46 733 44 20 35  axel.lindgren@unifaun.com

• e-handel

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 160 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen.

www.unifaun.com