GANT och Memnon Networks utökar sitt samarbete

Livsstilsvarumärket GANT har sedan en tid tillbaka arbetat med Memnon Networks TA-system Memnon Apport och bestämde sig nyligen för att utöka samarbetet än mer. Det innebär att alla svenska och nordiska beställningar i GANTs e-handel per automatik skickas via integration till Memnon Networks TA-system och där genererar en transportbokning till transportör. Samtidigt skrivs relevanta fraktdokument ut och kontinuerligt återkopplas också ordrarnas transportstatus tillbaka till e-handelssystemet. På så sätt kan GANT avsevärt minska andelen manuellt arbete gällande transportbokningar samtidigt som de säkrar en hög kvalitet i sina bokningsprocesser.

Katarina Johansson, E-commerce manager på GANT säger:

“Det fungerar väldigt smidigt att arbeta med Memnon Networks TA-system. Vi kan hantera alla leveranser till våra nordiska e-handelskunder på ett enkelt och effektivt sätt, vilket såklart underlättar vårt arbete en hel del.”

Karl Björk är ansvarig säljare på Memnon Networks:

“GANT är en väldigt spännande kund som med sin internationella framgång har mycket transporter till såväl slutkunder som återförsäljare. Jag är nöjd med att vi genom ett gott samarbete nu tillsammans tar ett steg framåt och inkluderar e-handelns alla svenska och nordiska transportbokningar i Memnons TA-system.”

För mer information, kontakta:
Karl Björk, Sales - Memnon Networks
Tel. +46 70 698 98 01

Katarina Johansson, E-commerce manager - GANT
Tel. +46 76 180 26 29

GANT är ett livsstilsvarumärke med rötter i den amerikanska östkustens lediga kläd- och livsstil, där varumärket etablerades år 1949 i New Haven. GANTs kollektioner innefattar kläder för män, kvinnor och barn samt heminredning. Hos GANT hittar du stort urval av chinos, skjortor, kavajer, jackor, klockor skor och underkläder.
www.gant.com

• Frakt, transport

• integration
  • memnon networks
  • gant
  • transportörer
  • transportköpare
  • transport
  • fraktdokument
  • ehandel

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.
www.memnonnetworks.se