MaserFrakt bygger egen bokningsportal med Memnon Networks

Det 75-åriga maskin- och transportförmedlingsföretaget MaserFrakt uppgraderar sitt TA-system och bygger med hjälp av Memnon Networks en bokningsportal på sin hemsida. Via bokningsportalen kan MaserFrakts kunder enkelt boka sina transporter, vilket underlättar för både kunden och för företaget själva.

Utöver den mer publika bokningen på MaserFrakts hemsida har företaget även investerat i ett antal separata kundkonton med unik inloggning där utvalda kunder får ett eget konto. Gemensamt för alla transportbokningar, oavsett om de kommer från bokningsportalen på hemsidan eller från de separata kundkontona är bland annat att kunden alltid får korrekta fraktdokument med MaserFrakts logotyp, att adress- och godsinformation valideras och är korrekt, att bokningen sker automatiserat via EDI och att korrekt statusrapportering återges.

“Tack vare samarbetet med Memnon Networks får vi nu in våra bokningar på ett enhetligt och korrekt sätt. Vi kan enkelt överblicka och administrera de olika transportbokningar vi får och kan samtidigt ge våra kunder en bra service. Med den nya bokningsportalen hjälper vi alla våra kunder att lättare hantera sina transportbokningar.”

menar Thomas Eklund, chef för IT-utveckling på MaserFrakt. Erik Åslund, ansvarig för affären på Memnon Networks säger:

“Vi har samarbetat med MaserFrakt under en längre tid och det är kul att se hur vi kan hjälpa dem att uppgradera sitt TA-system. De har nu verktygen för att verkligen arbeta effektivt med sina inkommande transportbokningar, vilket gör att de kan erbjuda ännu bättre service och därigenom fortsätta att vara en stark spelare på marknaden. Som leverantör av TA-system känns det väldigt bra att kunna hjälpa dem med detta.”

För mer information, kontakta:
Erik Åslund, Business Development - Memnon Networks
Tel. +46 73 914 17 82

Thomas Eklund, Chef för IT-utveckling - MaserFrakt
Tel. +46 243 25 78 10

MaserFrakt är ett stort företag med det stora företagets resurser och effektivitet men har genom delägarna också fördelarna som personlig service och närhet. Maserfrakts verksamhet är organiserad i tre bolag, MaserFrakt AB, MaserFrakt Anläggning AB och MaserFrakt Distribution AB.

www.maserfrakt.se

• Frakt, transport

• fraktdokument
  • transport
  • transportköpare
  • transportörer
  • maserfrakt
  • transportbokning
  • memnon networks

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 75 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.

www.memnonnetworks.se