Memnon Networks och Everest Business Solutions lanserar en transportbrygga för Microsoft Dynamics NAV

Memnon har tillsammans med Everest Business Solutions tagit fram en transportbrygga mellan affärssystemet Microsoft Dynamics NAV och Memnon Networks plattform för transportadministration, Memnon Apport. Transportbryggan är godkänd och certifierad av Microsoft.

För kunder som använder affärssystemet NAV innebär den nya transportbryggan att det enkelt och smidigt går att få marknadens mest kraftfulla transportbokningstjänst integrerad direkt mot affärssystemet.

-Vi på Memnon Networks tycker tiden är förbi med krångliga och dyra integrationslösningar och har valt att aktivt arbeta med transportbryggor för att göra det lättare och billigare för kunderna att komma igång med en brygga mellan sitt TA-system och affärssystem, säger Fred Knaust, Partner Manager Memnon Networks.

Memnon Apport är en transportörsneutral plattform som används av fler än 100 000 svenska och europeiska företag. Dessutom används Memnon Apport som plattform av flera av de stora transportörerna, men då under andra namn; DB Schenker Web-TA, DHL Multishipping, DSV e-services, Bring Frigo Ta-connect, Itella Smartship och Geodis Wilson Freight Planner.

Fred Knaust, Partner Manager Memnon Networks

Telefon: +46 (0)707 573018

www.memnonnetworks.com

• Nya produkter, tjänster