Memnon Networks öppnar kontor i Finland

Memnon Networks har i dagarna öppnat upp ett dotterbolag i Finland. Det var ett naturligt steg att öppna vårt första kontor utanför Sverige i Finland, säger Martin Randel, VD Memnon Networks.

Den finska marknaden har i ett nordiskt perspektiv en låg grad EDI-bokningar och Memnon har en stor erfarenhet av att hjäpa transportörer att snabbt och effektivt öka EDI-graden. Vårt track-record i dessa sammanhang är oslagbart, forsätter Martin Randel.

Memnon Networks levererar Transportadministrationsssytem, både som White Label-lösningar som t.ex. DHL Multishipping, DSV e-services och Itella SmartShip, och som transportörsneutral plattform under det egna varumärket Memnon Apport.

I Finland har Memnon Networks rekryterat Geesche Meyer som landsansvarig. Geesche har de senaste åren arbetat inom Itella Logistics både i Finland och utomlands samt varit djupt involverad i utrullningen av Itella SmartShip.

Memnon Networks kommer att vara en av de deltagande företagen på Logistiikka Kuljetus 2012, som går av stapeln den 9:e till 12 maj i Helsingfors.

Martin Randel, VD – Memnon Networks

Telefon: +46 (0)705-285372

Memnon Networks erbjuder innovativa e-lösningar som förenklar användarnas transportadministration, sänker kostnaderna och ökar kvaliteten i verksamhetens affärsprocesser. Memnon Apport TM är Nordens marknadsledande system för transportadministration och används för närvarande i 57 länder. Varje dag bokar över 100 000 kunder fler än 300 000 paket i Memnon Apport.

www.memnonnetworks.com