Ny integration mellan Prestashop och Unifaun Web-TA & DHL Multishipping

Nu ges alla Prestashop-användare möjlighet att förenkla hanteringen av transporter genom en effektiv integration till Unifaun byggd av Prestaworks.

Unifaun har sedan tidigare ett långtgående samarbete med Prestaworks genom en populär integration till Unifaun Online & Pacsoft Online. Nu utökas samarbetet så alla användare av Unifauns system Web-TA & DHL Multishipping också får möjlighet att integrera sina system och underlätta sin transporthantering.

”Efter den lyckade integrationen till Unifaun Online kändes det självklart att utveckla en integration även till Web-TA. Med två starka system som Unifaun och Prestashop ihopkopplade är man som e-handlare i mycket goda händer!” Joel Bahar, VD på Prestaworks

Istället för att få in order i e-handeln och sedan manuellt mata in informationen i Unifauns Delivery Management-system, skapar en integrationsmodul en automatisk process. All den information som köparen redan lämnat i kassan överförs automatiserat till Unifauns system. På så sätt sparas en stor mängd tid som kan läggas på mer värdeskapande aktiviteter.

”Att en integration är en förutsättning för att en e-handel ska kunna växa ser vi dagligen på Unifaun. Därför är vi väldigt glada att kunna erbjuda ytterligare en stor del av våra användare en riktigt bra koppling till Prestashop.” Tomi Pesonen, Partner Management Unifaun

PrestaShop är en e-handelslösning med fri, öppen källkod och är ett av de största systemen för e-handel på marknaden idag. Unifaun är nordens ledande Delivery Management-system för bokning av transporter. Integrationen beställs direkt från Unifauns system.

Kontakt:

Unifaun: Tomi Pesonen, Partner Management
tomi.pesonen@unifaun.com, tel: 0707524294

Prestaworks: Joel Bahar, VD
joel.bahar@prestaworks.se, tel: 0735157979

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 160 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen.

www.unifaun.com