Plug&Play Magento 2 - nu tillgänglig för kunder i Unifaun Web-TA och DHL Multishipping!

Många av kunderna i primärt Unifaun Web-TA och DHL Multishipping använder Magento som e-handelsplattform. En del har redan gått över till Magento 2, medan andra planerar att göra det. I den kontexten är det glädjande att Unifauns samarbete med Mediastrategi har lett till att en Plug&Play-integration mellan systemen nu finns tillgänglig.

Den stora fördelen med att använda en integration mellan e-handelsplattformen och bokningssystemet är att öka effektiviteten i verksamheten. Istället för att få in ordrarna i e-handeln och sedan manuellt mata in informationen i Unifauns Delivery Management-system, skapar den nya integrationsmodulen en automatiserad process. All den information som köparen redan lämnat i kassan överförs till Unifauns system. På så sätt sparas en stor mängd tid som kan läggas på mer värdeskapande aktiviteter.

”De senaste åren har antalet kunder som vill arbeta i Unifauns Delivery Management-system genom en integration från sitt e-handelssystem ökat lavinartat. Att kunna erbjuda bra och effektiva integrationer till våra kunder är därför superviktigt för oss.”, säger Tomi Pesonen, Partner Management på Unifaun.

Bland funktionerna i den nya integrationen mot Magento 2 finns utskrift av fraktsedlar (enskilda eller massutskrift), bokningar av transport, spårning av leveranser direkt från orderlistan, stöd för fraktalternativ baserat på ordervärde och mycket annat. Modulen gör det möjligt för dig som använder Magento 2 att direkt via administrationspanelen hantera det mesta som är kopplat till leveransen.

”Vi arbetar kontinuerligt med att skapa ökad effektivitet för kunder som använder Magento 2. Att kunna bygga in hela leveransdelen i administrationsgränssnittet i e-handelsplattformen ökar verkligen effektiviteten, och det är precis det Magento-användarna vill åstadkomma.”, säger Daniel Nordahl, Mediastrategi.

Modulen har stöd för de transportörer som Unifaun har i sitt transportörsbibliotek. Det innefattar bland andra PostNord, DHL, Bring, DB Schenker och över 150 andra transportörer.

Lanseringserbjudande fram till 31 mars, 0 kr i startavgift! (Ord. startavgift 2900kr)

Kontakt:

Tomi Pesonen, Unifaun: 070-752 42 94

Daniel Nordahl, Mediastrategi: 021-470 88 31

Läs mer om kopplingen mellan Magento 2 och DHL här.

Läs mer om kopplingen mellan Magento 2 och Unifaun Web-TA här.

• dhl multishipping

Unifaun har över 20 års erfarenhet av att leverera innovativa och högkvalitativa Delivery Management-system. Lösningarna används i över 76 länder och varje dag skickas över 800 000 försändelser av 100 000 olika företag genom våra system. Unifaun har 140 anställda i Sverige, Finland, Danmark, Norge och Polen.

www.unifaun.com