Samarbetsavtal mellan Memnon Networks och Itella Logistics

Memnon Networks och Itella Logistics – den finska postens logistikverksamhet ­– har ingått ett samarbetsavtal om att tillhandahålla TA-systemet Itella SmartShip.

Itella SmartShip baseras på Memnons systemplattform Memnon Apport, men har transportörsunika funktioner speciellt framtagna för Itellas kunder och är designat i enlighet med Itellas grafiska profil.

-Itella har bestämt sig för att ta en ledande position inom e-tjänsteområdet. Lanseringen av SmartShip är en hörnsten i denna strategi och syftet är att både erbjuda en ledande lösning för våra kunder samt att etablera ett verktyg för att minska kostnaderna internt såväl som att höja kvaliteten i vår leverans. Memnon valdes baserat på sin stora erfarenhet inom transport management systems samt genom att de verkligen förstår Itella och våra kunders behov. Ytterliggare en faktor som spelade in i valet av Memnon Networks är att de är den ledande aktören inom området och det gör oss säkra på att vi tillsammans kan bygga ett långsiktigt partnerskap, säger Jukka Holm, Itella.

Itella SmartShip lanseras till att börja med i sju länder: Sverige, Danmark, Finland, Norge, Estland, Lettland och Litauen och har stöd för sjö-, flyg-, väg- och expresstransporter.

-Vi är mycket glada och stolta över att Itella har valt Memnon Networks som partner för sin transportadministration. Samarbetet är ett viktigt steg i vår ambition att växa i Baltikum och Ryssland, säger Martin Randel.

Martin Randel, vd Memnon Networks
Telefon: +46 (0)705 285372

Jukka Holm, IT Development Director Itella Corporation
Telefon: +358 40 848 2513