Unik Resurs rekryterar 50 tjänster till Eskilstuna kommun

Unik Resurs har fått ännu ett stort rekryteringsuppdrag. Denna gång ska 50 nya medarbetare rekryteras till Eskilstuna kommun. Det är handledare/boendestödjare som ska anställas där kommunen nu tar hjälp av Unik Resurs.

-Vi ser det som en härlig utmaning att ta oss an, säger Eva-Lena Bohlin, som är projektledare hos Unik Resurs för uppdraget. Tack vare våra kvalitetssäkrade processer och erfarenhet från tidigare volymrekryteringar kommer vi att kunna leverera både med kvalitet och i tid.

För Eskilstuna kommun var det naturligt att kontakta Unik Resurs då man är förstahandsvalet utifrån det Kommentusavtal som gäller. Det är nu snart två år sedan Unik vann detta avtal i de regioner man är verksam. Det innebär att kommuner har möjlighet att använda Unik som en helhetsleverantör eller välja ut valda delar av en process. Dessa delar kan t ex vara hjälp med kravprofil, tester eller en mer utökad search.

Sedan tidigare är det ett stort antal kommuner som använder Unik som leverantör och vid några tillfällen har man fått göra volymrekryteringar. Under 2015 rekryterades bl a 18 boendepedagoger till Mjölby kommun och hela 75 till Motala kommun.

-Via våra urvalstester och systemstöd samt noggrann projektledning, har Unik kapacitet att utföra projektet inom utsatt tidsram, fortsätter Eva-Lena Bohlin. Kandidaterna kommer inledningsvis att intervjuas över telefon för att eventuellt därefter kallas till gruppintervju i Eskilstuna. Vi kommer att träffa ca 100 kandidater under fyra dagar.