Yaskawa tecknar ramavtal med Unik Resurs

Yaskawa Nordic AB i Torsås är ett systemhus för robotiserade automationslösningar och är en av världens ledande tillverkare av industrirobotar, el- och servomotorer samt styrsystem, med över 350 000 Motoman-robotar installerade över hela världen. Yaskawa och Unik Resurs har ett flerårigt samarbete runt kompetensförsörjning i form av konsultlösningar och rekryteringar inom tjänstemannaområdet när det exempelvis gäller automationstekniker, mjukvaruutvecklare, servicetekniker, It-tekniker, produktionstekniker och inköpare.

Syftet med ramavtalet med Unik Resurs är att säkerställa kvalité och pris för Yaskawa inom rekrytering och inhyrning av konsulter. Genom avtalet är Unik Resurs prioriterad leverantör där Unik med sitt djupa kunnande förbinder sig att starta uppdrag omgående efter beställning för att både proaktivt och reaktivt snabbt kunna leverera utifrån ställda krav.

- Ramavtalet med Yaskawa stärker oss i vår roll som en bra partner när det gäller kompetensförsörjning inom den privata industrin. Våra kunder utgörs i dagsläget av 60 % privata och 40 % offentliga kunder kommenterar VD Peter Undén.

- För oss i vår region är det glädjande att få jobba än närmare Yaskawa via vårt ramavtal där ramavtalet ger oss bättre möjligheter att förstå Yaskawas verksamhet, vad som ska uppnås och under förutsättningarna detta ska göras. Detta för att matcha våra konsulters och kandidaters potential att leva upp till krav och förväntningar Yaskawa ställer på oss att leverera avslutar regionchef Marie Johansson.